דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רהיטים: הקונסטרוקציה כאמירה עיצובית 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2080 פעמים ]

רהיטים: הקונסטרוקציה כאמירה עיצובית

רהיטים בנויים משלד שעליו ציפויים שונים. בעבר עשו המעצבים רבות על-מנת להסתיר את מבנה הריהוט. המגמה כיום שונה ורהיטים הקונסטרוקציה היא למעשה שלד הרהיט פורצת החוצה ומתגלה במלוא הדרה.
הקונסטרוקציות של הרהיטים יוצאות החוצה ומקבלות תפקיד חדש כחלק מתפיסה עיצובית. רהיטים אלו מאופיינים ברגליים גלויות, מבני מתכת גלויים, חיבורים בין שכבות. רהיטים אלו נבנים בגישה ארכיטקטונית, ויש בהם אלמנטים כמו צינורות מכופפים. אם תסתכלו רגע על תחום הארכיטקטורה ודאי תבחינו אי לאחרונה החלו להשתמש בקונסטרוקציה כשהיא מובלטת מחוץ לכותלי הבית, מודגשת על ידי מחיצות שקופות, או מהווה ב מעין מחיצה חורגת ומעניינת. בתחום הרהיטים, הדבר מעט שונה, הקונסטרוקציה לא רק מספקת את קווי המתאר של פירט הריהוט אלא גם מקשטת ומבליטה אותו. רהיטים מקבלים את סגנונם באמצעות המבנה הגלוי באופן נועז. ניתן לראות את שלדי הרהיטים שהם מורכבים מחומרים שונים שלא תמיד שייכים לעולם החומר הקונבנציונאלי. רהיטים אלו זוכים למורכבות ואופיים תונה לשפות עיצוב רבות.. אופיים המעניין של הרהיטים כאילו מנטרל לחלוטין את חשיבות הקישוטים והעיטורים שהיו נהוגים בעבר. בימים אלו מככבת הקונסטרוקציה בזכות עצמה. המראה שמתקבל בעיצוב הרהיטים הוא נטול גימורים, מה שמאפשר תהליך של התבוננות מעמיקה אל נבכי הרהיטים. בתחום עיצוב הרהיטים מדובר באסתטיקה מסוג חדש. הרהיטים נראים כאילו הם נפלטו בטעות בתהליך פס הייצור, ונותרו ללא "פיניש" או מעטפות ריפודים. נושא האסתטיקה: בעבר כידוע לכם ,שלטה תפיסה של עיצוב רהיטים בה קיימת מעיין אמת מוחלטת, כלומר הצורה היא תוצאה של התפקוד. המבנה של הרהיטים בא לידי ביטוי באופן לא ישיר. כיום השתנה המצב, והשלד משמש כמיתר שעליו מתלבשת צורה. רהיטים של שנות השישים הן דוגמה מצוינת לכך : לדוגמא: שעון שקוף שהמנגנון שלו גלוי לחלוטין והוא ומשמש בעצם כעיטור של המוצר. דוגמה אחרת היא סדרת כורסאות המבוססות על רשת של חוטים מפלדה אשר מולחמים , והם למעשה הסטרוקטורה עצמה. מסורת יותר ארוכה, כמו הרהיטים הבורמזים בהם היו שרפרפים העשויים מחומרים כמו במבוק , והסטרוקטורה למעשה קובעת את צורתם באופן ישיר. התפיסה העיצובית הנוכחית של הרהיטים חוזרת הקצנה - לשלד הרהיטים קיים ערך אסתטי של עצמו. הקידמה הטכנולוגית אפשרה ליצור חומרים שדרכם ניתן לראות את הקונסטרוקציות הבנויות מרשתות, חומרים פלסטיים ועוד.
קחו דוגמא ,כיסא שעשוי כולו אלומיניום מבריק, מה שגורם לקונסטרוקציה עצמה להיות למוצר נקי שאינו דורש תוספות. דוגמה נוספת, כיסאות שבנויים ממוטות מתכת בקוטר של 10 מילימטר. המוטות מכופפים בצורת קווי מתאר של כיסא סטנדרטי שעליו מתוחות גומיות רחבות המהוות את המושב והמשענת. במקרה זה משמשת הקונסטרוקציה לא רק לדקורציה, אלא יש בה סוג של אמירה אומנותית . היא הופכת להיות מהות העבודה.
עיצוב רהיטים בסגנון זה נתן לנו גם סדרת כורסאות שמעוצבות בקווים גיאומטריים חדים ומזכירות בצורתן מבנים הנדסיים קונסטרוקטיבים , ולמרות זאת הן זוכות לאופי רך, נטול אלמנטים תומכים הנראים לעין.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב